Tegenwoordig zijn we steeds meer geneigd om een e-mail naar een potentiële klant te sturen. Zelfs een appje als een reminder is niet nieuw. Het lijkt nu alsof je actief aan acquisitie en leadopvolging doet en makkelijk en snel je potentiële klant benadert, maar wist je dat het tegendeel waar is? In de praktijk bereik je namelijk meer door te bellen. Door gewoonweg te bellen kun je écht in contact blijven. Dat wordt door veel mensen onderschat. Mensen doen graag zaken met mensen die proactief handelen. Met mensen die er hun best voor doen om in contact te blijven. Waarbij de energie en het plezier in de gesprekken voelbaar is. Pak dus eens vaker de telefoon om te bellen, in plaats van om te appen.

Persoonlijk contact is de basis voor succes

Nu horen we veel salesmedewerkers zeggen dat het niet bij hen past, dat ze er niet goed in zijn of dat ze helemaal geen zin hebben om koud te bellen. Koude acquisitie kun je leren. Door vaak te oefenen met gesprekken ga je vanzelf plezier beleven in de telefoongesprekken. Uiteindelijk zal je het zelfs leuk gaan vinden om te bellen met potentiële klanten. Oefen met collega’s diverse situaties die je hebt meegemaakt in telefoongesprekken. Evalueer waar het goed ging en waar het minder goed ging. Zo weet je waar je de volgende keer op moet letten als het gesprek bijvoorbeeld vastliep op een bepaald punt.

Telefonische acquisitie uitbesteden

Persoonlijk contact is een belangrijk onderdeel van je salesproces. Dat kost tijd, maar dit is de basis voor succes. Ben je na het lezen van dit artikel niet overtuigd om het zelf te doen? Dan nemen wij, De Leadopvolgers, deze taak graag van je over. Met ons team van Leadopvolgers nemen wij jouw (koude) acquisitie uit handen en kan jij je op andere activiteiten binnen jouw bedrijf richten. Wil je meer weten over hoe wij te werk gaan en wat het jouw oplevert om telefonische acquisitie uit te besteden? Neem dan contact met ons op of pak toch die telefoon en bel ons op 053-3030170!