In het vorige blog bespraken we al kort hoe je lead nurturing kunt inzetten voor leadopvolging. Er werd echter niet benoemd wat lead nurturing nu exact is. In dit artikel zullen we je daar dieper op ingaan. Wat is Lead nurturing? Hoe zet je het in? En het allerbelangrijkste, wat heeft het te maken met leadopvolging? Lees snel verder om antwoord te krijgen op deze vragen.

Het voeden van leads met informatie

De definitie van Lead Nurturing is het voeden van leads met waardevolle informatie waardoor zij zich verbonden voelen met de organisatie. Maar wat is waardevolle informatie in deze context? Waardevolle informatie is de informatie waar jouw lead daadwerkelijk wat aan heeft. Voor sommige mensen is dit een nieuwsbrief met de nieuwste informatie over jouw bedrijf, voor een ander is dit een LinkedIn post met een recensie van een ander bedrijf of dit blogartikel. In dit artikel wordt namelijk ook jij gevoed met informatie die waardevol kan zijn als De Leadopvolgers zich in jouw overwegingsfase bevindt. 

Door jouw leads gedoseerd te benaderen leer je ze beter kennen. Je kunt steeds beter plaatsen in welke fase van het verkoopproces ze zitten. Hierdoor kun je gerichter informatie sturen, bijvoorbeeld een whitepaper, waardoor ze zich verbonden voelen met jouw organisatie. Dat is uiteindelijk wat je wilt, die verbondenheid met je potentiële klanten. Verbondenheid creëert namelijk een setting waarin het lastig wordt voor de concurrentie om jouw lead af te pakken.

Waarom is lead nurturing belangrijk?

Helaas kunnen we leads niet gelijk omzetten in klanten. Dit is een proces wat voor de een wat langer duurt dan voor de ander. Het is dus van belang dat jouw leads, warme leads gaan worden. Hier komt het proces van leadopvolging om de hoek kijken. Leads zitten niet te wachten op een verkooppraatje, ze willen gehoord worden. Wanneer je potentiële klanten leert kennen en weet wat ze willen, kun je ze beter van dienst zijn. Bij De Leadopvolgers doen we dit door de leads van onze opdrachtgevers telefonisch te benaderen. Op deze manier horen wij of een lead oprechte interesse heeft of niet en kunnen wij direct vragen stellen die via e-mail ontweken worden. Daarnaast kunnen wij via telefonische acquisitie direct inspelen op eventuele vragen die een lead heeft. Benieuwd hoe wij jouw organisatie kunnen helpen? Neem dan contact met ons op.