OVERZICHT
OVERZICHT
- Plaats: Rotterdamn
- Branche:B2B
OVERZICHT
Koude acquisitie
Leadopvolging
Inbound sales
Inplannen salesafspraken
De behoefte aan cyberweerbaarheid is de laatste tijd flink toegenomen binnen veel bedrijven. Patrick Jordens, eigenaar van TT3P, zag dat als een mooie kans om de groeiplannen van zijn bedrijf te realiseren. Tot een jaar geleden deed hij de acquisitie en leadopvolging zelf. Maar dit proces waarin je het eerste contact legt met potentiële klanten is tijdrovend, dus besloot hij het uit te besteden aan De Leadopvolgers. Zo kon hij zich focussen op de salesgesprekken met warme leads en dat was een groot succes!
Koude acquisitie outsourcen
Patrick: “Ik ben geen fan van koude acquisitie, maar het is nodig om contact te leggen met potentiële, nieuwe klanten. Volharding en enthousiasme zijn belangrijk om succesvol te zijn. Elke keer weer dat haakje zien te vinden waardoor je de interesse van iemand kunt wekken, is een vak apart. Ik zocht geen telemarketingbureau maar een kleine, professionele partij die mij salesondersteuning kon bieden. Op de website van De Leadopvolgers herkende ik wat ik zocht en dat deed mij besluiten hen voor 8 uur per week in te huren voor het bellen van leads en het inplannen van kennismakingsgesprekken via Microsoft Teams.”
Proactieve aanpak
“Ze gingen voortvarend aan de slag met de leads waar ik nog niet aan toe gekomen was om te bellen en de leads die we via Sales.Rocks binnenkregen. Caroline Velthuis was degene die proactief ging acquireren. Ze was niet alleen prettig in de omgang, maar ook heel betrokken bij ons bedrijf. Samen bedachten we een strategie om zo effectief mogelijk nieuwe klanten te werven. De leads die zij inplande voor een online kennismaking met mij waren zo goed, dat 95% daarvan leidde tot het uitbrengen van een offerte. Na het uitbrengen van die offertes werd 70% daarvan klant. Deze conversie had ik in mijn eentje nooit kunnen realiseren!”
Geoliede salesmachine
“Dit was precies wat ik nodig had: een geoliede salesmachine. Doordat ik de onmiskenbare waarde van salesondersteuning inzag en ondertussen mijn omzetresultaten flink zag stijgen, besloot ik na een jaar de samenwerking met De Leadopvolgers op een laag pitje te zetten en zelf iemand in dienst te nemen voor koude acquisitie en leadopvolging. De Leadopvolgers hebben zelfs meegeholpen om daar een geschikte kandidaat voor te vinden. Dit getuigt van het feit dat zij echt het beste voor hebben met hun klanten. Dat zij vanuit Enschede of Spanje werken en wij vanuit Rotterdam, was totaal geen belemmering.”