OVERZICHT
OVERZICHT
- Plaats: Deventer
- Branche: IT
OVERZICHT
Leadopvolging
Leads kwalificeren
Gekwalificeerde leads inplannen voor fysieke salesafspraak
Wekelijkse afstemming met intern team Sales, Marketing & Management
Een nieuw technisch product onder de aandacht brengen bij potentiële klanten was zijn missie. Kwalitatieve, inhoudelijke leadgeneratie is daarbij cruciaal. Daarom schakelde Jeroen Veld, General Manager bij Topicus KeyHub, De Leadopvolgers in. Deze strategische keuze pakte goed uit. Sinds de volledige focus op het genereren van new business ligt, is het resultaat zelfs meer dan een geoliede salesmachine.
Focus op kwaliteit en inhoud
Jeroen: “De Leadopvolgers zijn niet te vergelijken met een gewoon belbureau. Deze mensen zijn specialisten in hun vak. Zij zijn in staat om de focus bij acquisitie en leadopvolging op kwaliteit en inhoud te leggen. Dus niet per se op het inplannen van zo veel mogelijk afspraken. In hun gesprekken met onze potentiële klanten, doorzien zij precies of wij interessant zijn voor een lead of niet. Zo ja, dan investeren zij tijd en aandacht aan het proces om van een lead een klant te maken. Dat kan in onze branche soms wel een half jaar duren. Op het moment dat wij met deze potentiële klant om tafel gaan, hebben ze een serieuze behoefte en dat ervaren wij als zeer waardevol.”
Integrale aanpak
“Naast dat zij goed zijn in het voeren van salesgesprekken, staan wij ook versteld van hun integrale aanpak. Zij versterken de hele keten door een actieve rol te spelen in de wekelijkse meetings met ons interne Sales, Marketing & Management team. Zij geven waardevolle informatie uit telefonische acquisitie terug om nog betere leads te kunnen genereren en helpen ons met de inhoud van onze e-mailmarketing en retargeting campagnes. Het is een investering op de lange termijn, die leidt tot een geoliede salesmachine. Bovendien zie je dat hun enthousiasme aanstekelijk werkt!”
Continuïteit in het genereren van new business
“Sinds De Leadopvolgers voor ons werken, is het aantal kwalitatieve leads significant gegroeid. Dat komt ook doordat zij continu kort op de bal zitten. Ze zorgen voor continuïteit, structuur en efficiency. Hierdoor zijn we in staat doorlopend kwalitatieve leads aan te trekken voor onze producten. Als we tijdelijk willen opschalen, dan helpen zij ons en als we de focus op een nieuw product willen leggen, dan passen zij zich daarop aan. Het werken met heldere doelstellingen en een flexibele, professionele organisatie heeft ons salesteam echt naar een hoger niveau getild.”