Inspiratie
TIPS & TRICKSDe Leadopvolgers geven je graag de beste tips en tricks om ook zelf een goede leadopvolger te worden. Lees in onze verschillende artikelen welke aspecten belangrijk zijn als het gaat om leadopvolging.
Een persoonlijke benadering maakt het verschil
Koude acquisitie wordt vaak als ‘niet prettig’ ervaren. De accountmanager stelt het bellen daarom uit of stuurt uit gemak maar een mailtje. Degene die gebeld wordt, heeft niet altijd zin in een...
Cold calling leidt tot meer omzet
Denk jij bij cold calling ook weleens: ik stuur wel even een mailtje, want dat gaat sneller? Mijn advies: doe het niet en pak de telefoon. Wist je dat je met één telefoontje veel meer kunt bereiken...
Telefonische acquisitie? Drie valkuilen!
Het geeft veel voldoening wanneer je een nieuwe klant voor je wint. Maar de weg om dit te bereiken is niet altijd makkelijk. Ik zoom graag met je in op de valkuilen bij telefonische acquisitie. 1....
Lead nurturing: in 5 stappen van lead naar klant
Veel bedrijven investeren in marketing om leads te genereren. Een investering die voor salesmedewerkers heel waardevol is. Want hoe meer goede data je in je organisatie hebt, des te groter de kans...
Offerte opvolgen? Plan het in je agenda
Ervaar je soms een drempel bij het opvolgen van je offertes? Voelt het voor jou soms dat je zeurt? En volg je daarom niet altijd je gestuurde offerte op? Dan is het wellicht goed om het volgende te...
Zo maak je koude acquisitie leuker
Vraag aan 100 accountmanagers of ze telefonische acquisitie leuk vinden en 90 zullen antwoorden: nee. Ze zien er dan ook als een berg tegen op om die eerste stap te zetten. Vooral bij koude...
Succesvolle leadopvolging? Pak de telefoon!
Hoeveel telefoongesprekken heb jij deze week al gevoerd met (potentiële) klanten? Plan jij wekelijks meerdere belblokken om leads op te volgen en new business te genereren? Of kom jij door je volle...
Succesvolle acquisitie? Creëer de juiste mindset!
Leadopvolging bestaat uit meerdere fases die je doorloopt met een (potentiële) klant. Door de juiste mindset te creëren in elke fase, zal je zien dat acquisitie makkelijker gaat en dat je het steeds...
Excuses om niet te bellen? Dat kost je omzet!
In de praktijk hoor ik heel veel verschillende excuses om niet de telefoon te pakken. En die excuses zijn veelal gebaseerd op aannames. Bijvoorbeeld: ik heb gebeld en toen belde ik niet gelegen en...
Goede leadopvolging vereist focus en consistentie
De eerste werkweek van het nieuwe jaar zit er alweer bijna op. Was jouw agenda volgepland met vergaderingen en vloog de tijd voorbij? Dan ben je goed begonnen. Maar heb je er wel aan gedacht om...
Acquisitie tip: denk niet voor een ander
Ken je het gevoel dat je twijfelt of je wel energie moet steken in het bellen naar een bepaalde lead? Je vraagt je af of het wel de juiste fit is of dat ze jouw diensten of producten wel kunnen...