Leadopvolging
Blogs
Saskia Dors
Blogs
10/22/2024
1 min
0

Acquisitie doe je er niet zomaar even bij!

10/22/2024
1 min
0

Acquisitie doe je er niet zomaar even bij!

Veel bedrijven denken dat telefonische acquisitie wel ‘even’ opgepakt kan worden door de accountmanager. Maar niets is minder waar. Als je echt succesvol wilt zijn in acquisitie, moet je hier volle focus op hebben. Ik weet dat uit eigen ervaring bij De Leadopvolgers en 
LeadMasters International.

✔ Specifieke vaardigheden
Acquisitie via de telefoon vraagt om hele andere vaardigheden dan een gesprek aan tafel. Je hebt geen oogcontact, geen lichaamstaal. Het draait allemaal om de stem, de energie en de dynamiek. De juiste klik is cruciaal. Een fijn gesprek moet je aanvoelen, sturen en als iemand niet in de goede flow zit, bijsturen. Dit betekent dat je niet alleen inhoudelijk moet weten waar je het over hebt, maar vooral goed moet kunnen schakelen. Wat zeg je om iemands aandacht te trekken? Hoe vertaal je de klantbehoefte naar interesse in jouw dienst of product? Wanneer ga je over op het maken van een fysieke salesafspraak? Dit zijn belangrijkevaardigheden die niet voor iedereen vanzelfsprekend zijn.

✔ Structuur en doorzettingsvermogen
Daar komt nog bij dat telefonische acquisitie niet een kwestie is van één keer bellen en klaar. Soms moet je wel vijf keer proberen om iemand te pakken te krijgen. Als een potentiële klant niet opneemt, noteer je meteen een vervolgactie in je agenda. Je moet consequent blijven opvolgen en niet loslaten. Zonder doorzettingsvermogen kom je er niet. Succes ontstaat door consistentie, niet door één gelukstreffer.

✔ Verkopen doe je aan tafel
Eenmaal aan tafel verandert het spel. De energie en dynamiek zijn anders. Je praat meer over de inhoud, luistert naar de problemen van de klant en kijkt waar jij een oplossing kunt bieden. Natuurlijk is de klik nog steeds belangrijk, maar het draait nu meer om vertrouwen en expertise. Dat vraagt om een andere benadering, een andere focus. Dit ligt de accountmanager vaak beter. 

🚀 Zelf doen of uitbesteden?
Veel bedrijven leggen acquisitie bij hun accountmanagers, maar dit werkt vaak niet optimaal. Herken jij dit? Overweeg dan om telefonische acquisitie en leadopvolging uit te besteden. 
De Leadopvolgers en LeadMasters International zijn gespecialiseerd in dit vak. We vormen een klantteam dat volledig gericht is op het behalen van de gestelde doelen. Bijvoorbeeld het aantrekken van nieuwe klanten, het aanboren van nieuwe markten of internationale uitbreiding van de klantportfolio. Het is een vak apart en dat moet je je beseffen. Wij doen dit met heel veel passie!

Meer weten over de mogelijkheden voor een samenwerking?
Wij helpen je graag bij dat eerste contact met jouw ideale klant!

Groet,
Saskia Dors

Reacties
Categorieën