OVERZICHT
OVERZICHT
- Plaats: Antwerpen en Rotterdam
- Branche:B2B
OVERZICHT
Acquisitie
Leadopvolging
In de dynamische wereld van technologie en automatisering zijn steeds meer organisaties aan het overstappen op No Code CRM-systemen. Evoqia begeleidt hen bij deze digitale transformatie. De diensten die Evoqia verkoopt, zijn complex. Daarom zochten ze naar de juiste partner voor het outsourcen van acquisitie en leadopvolging. Die vonden ze bij De Leadopvolgers. Wat blijkt? Een succesvolle match!
Snel ‘up and running’
Tom Symoens, Managing Director: “In het verleden werkten we met andere partijen samen aan wie we onze sales uitbesteedden. Maar telkens liepen gesprekken vast omdat zij niet gespecialiseerd waren in onze markt. Het vergt specialistische kennis om onze diensten te kunnen verkopen. Je moet direct antwoord kunnen geven op technische vragen. De eerste indruk is belangrijk om een goede klik te maken. En daar verloren we de aandacht van potentiële klanten.
Tijdens het onboarding traject met De Leadopvolgers, merkten we al snel dat zij veel ervaring hebben in deze markt. Zij kennen de behoeftes van onze doelgroep, zij weten wat de meest gestelde vragen zijn. Dat maakt dat hun salesteam snel ‘up and running’ was. Wanneer ze toch ergens tegenaan lopen, koppelen ze dat direct terug en voorzien wij hen van de juiste informatie. Dat is prettig en efficiënt werken!”
Meertalig salesteam
“Omdat onze klanten zich in de Benelux bevinden, zochten we naar een meertalig salesteam. Ook dat vonden de wij De Leadopvolgers. Niet alleen het feit dat ze bij het acquireren zowel Engels als Nederlands spreken is een groot voordeel, maar ook de manier waarop zij de gesprekken voeren. Ze zijn heel klantgericht, reageren goed op de houding en het gedrag van een potentiële klant aan de telefoon en nemen op een natuurlijke wijze de lead in het gesprek. Dit leidt verrassend tot een goede conversieratio.”
Realtime inzicht
“Alle salesgesprekken die zij voeren, worden bijgehouden in Creatio. Zo hebben wij realtime inzicht in welke bedrijven zij hebben gebeld, hoeveel calls zij hebben gedaan, wat er besproken is en hoeveel fysieke salesafspraken hieruit voortgekomen zijn. Het proces van leadopvolging is volledig geautomatiseerd, zodat er geen enkele lead over het hoofd gezien wordt. Door het outsourcen van onze sales, kunnen wij ons helemaal richten op waar wij goed in zijn. Een win-winsituatie dus!”