Denk jij bij cold calling ook weleens: ik stuur wel even een mailtje, want dat gaat sneller? Mijn advies: doe het niet en pak de telefoon. Wist je dat je met één telefoontje veel meer kunt bereiken dan met één mail? Door de interactie in een telefoongesprek weet je namelijk direct wat er speelt binnen een bedrijf en daar kun je op inhaken. Zorg voor een prettige sfeer en wees jezelf. Dan sta je al met 1-0 voor. Ga niet rechtstreeks op je doel af, maar doe het in stappen.
Maak een klik bij cold calling
Wanneer er een klik is tussen jou en je (potentiële) klant, dan is de kans groot dat hij/zij je een opdracht gunt. Een klik creëer je niet alleen door je goed voor te bereiden op het telefoongesprek, maar ook door:
- Oprecht interesse te tonen
- Aandachtig te luisteren
- Kritisch te zijn
- Enthousiast en vriendelijk te blijven
Blijf in de lead
Wil je omzet binnenhalen, dan zul je zelf het initiatief moeten blijven nemen. Onthoud wat er is gezegd tijdens het eerste contact en kom daar later op terug. Zo laat je zien dat je echt betrokken bent bij deze (potentiële) klant en dat geeft vertrouwen. Houd dat vast in iedere fase van het salesproces. En blijf bellen in plaats van mailen. Dan zul je zien dat koude acquisitie leidt tot meer omzet.
Nieuwsgierig?
Boek een gratis adviesgesprek of bel mij gelijk voor meer informatie: 053-3030170