Acquisitie tip: denk niet voor een ander
12 januari 2021 
in Blogs

Acquisitie tip: denk niet voor een ander

[et_pb_section fb_built="1" _builder_version="4.9.4" _module_preset="default"][et_pb_row _builder_version="4.9.4" _module_preset="default" width="100%" custom_margin="0px|0px|0px|0px|true|true" custom_padding="0px|0px|0px|0px|true|true"][et_pb_column type="4_4" _builder_version="4.9.4" _module_preset="default"][et_pb_text _builder_version="4.9.4" text_font="Poppins||||||||" text_font_size="16px" text_letter_spacing="1px" text_line_height="2em" text_orientation="center" module_alignment="center"]

Ken je het gevoel dat je twijfelt of je wel energie moet steken in het bellen naar een bepaalde lead? Je vraagt je af of het wel de juiste fit is of dat ze jouw diensten of producten wel kunnen gebruiken. Mijn advies: doe geen aannames en denk niet voor een ander. Omdat je nooit precies weet wat er speelt binnen een bedrijf kun je ook nooit goed inschatten welke behoeftes er zijn. Misschien zijn ze wel net bezig met een reorganisatie of het ontwikkelen van een nieuw product of proces waarin jij een belangrijke rol kan spelen. Niet bellen = niet weten. Mijn ervaring leert dat je kansen misloopt als je niets doet.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version="4.9.4" text_font="Poppins||||||||" text_font_size="16px" text_letter_spacing="1px" text_line_height="2em" text_orientation="center" module_alignment="center" custom_margin="0px|0px|0px|0px|true|true" custom_padding="0px|0px|0px|0px|true|true"]

Een voorbeeld

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version="4.9.4" text_font="Poppins||||||||" text_font_size="16px" text_letter_spacing="1px" text_line_height="2em" text_orientation="center" module_alignment="center"]

Je kwalificeert een lead en twijfelt of het wel de juiste fit is. Je overlegt met een collega en hij antwoordt: zou ik geen energie in steken en niet bellen. Toch is je gevoel niet overtuigd en je besluit toch te bellen. Je krijgt een hele aardige telefoniste aan de telefoon en je merkt dat ze wel openstaat voor wat meer informatie dus je besluit haar de reden van je contact te zeggen en je probeert alvast wat informatie te krijgen om te achterhalen of het een interessante lead is. Ze beantwoordt heel aardig je vragen en zegt dat je op het juiste moment belt omdat dat het nu actueel is en dat de website verouderd is waardoor je niet volledig op de hoogte was. Het was maar goed dat je belde dus. De telefoniste verbindt je door en uiteindelijk staat de afspraak.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version="4.9.4" text_font="Poppins||||||||" text_font_size="16px" text_letter_spacing="1px" text_line_height="2em" text_orientation="center" module_alignment="center" custom_margin="0px|0px|0px|0px|true|true" custom_padding="0px|0px|0px|0px|true|true"]

Door wél te bellen:

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version="4.9.4" text_font="Poppins||||||||" text_font_size="16px" text_letter_spacing="1px" text_line_height="2em" text_orientation="center" module_alignment="center"]
  • Krijg je informatie die relevant is voor het opbouwen van een toekomstige samenwerking
  • Laat je zien dat je oprecht geïnteresseerd bent in het bedrijf en bereid bent hen te helpen
  • Kun je aftasten of er een klik is met dit bedrijf
[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version="4.9.4" text_font="Poppins||||||||" text_font_size="16px" text_letter_spacing="1px" text_line_height="2em" text_orientation="center" module_alignment="center" custom_margin="0px|0px|0px|0px|true|true" custom_padding="0px|0px|0px|0px|true|true" hover_enabled="0" sticky_enabled="0"]

Acquisitie tip: doe geen aannames!

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version="4.9.4" text_font="Poppins||||||||" text_font_size="16px" text_letter_spacing="1px" text_line_height="2em" text_orientation="center" module_alignment="center" hover_enabled="0" sticky_enabled="0"]

Zorg dat leadopvolging dagelijks onderdeel wordt van de werkzaamheden binnen je organisatie. Bekijk hoe je dit zo efficiënt mogelijk kunt inregelen. Leadopvolging kun je bij verschillende afdelingen in je bedrijf onderbrengen, afhankelijk van welke fase van leadopvolging. Zo spreid je de werkzaamheden en blijft de leadopvolging gewaarborgd. Ook zie je dat medewerkers het dan ook niet als extra werkdruk ervaren maar het juist energie geeft en leuk is om te doen.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version="4.9.4" text_font="Poppins||||||||" text_font_size="16px" text_letter_spacing="1px" text_line_height="2em" text_orientation="center" module_alignment="center" custom_margin="0px|0px|0px|0px|true|true" custom_padding="0px|0px|0px|0px|true|true"]

Nieuwsgierig?

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version="4.9.4" text_font="Poppins||||||||" text_font_size="16px" text_letter_spacing="1px" text_line_height="2em" text_orientation="center" module_alignment="center"]

Boek een gratis adviesgesprek of bel mij gelijk voor meer informatie: 053-3030170

[/et_pb_text][et_pb_code _builder_version="4.9.4" _module_preset="default" text_orientation="center"][/et_pb_code][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]
Over de schrijver
Reactie plaatsen