Ken je klant

De Leadopvolgers weten als geen ander hoe waardevol het is om je potentiële klant goed te leren kennen. Door interesse te tonen en hem te vragen waar hij precies behoefte aan heeft en waarom, bouw je een vertrouwensband op. Als het om sales gaat, is dit vertrouwen de basis voor succes. Wij ervaren het zo al jaren.

Het opbouwen van vertrouwen kost tijd. Wil je het goed doen, dan vereist dit specifieke eigenschappen en vaardigheden. Ten eerste: empathie. Door jezelf in de schoenen van de klant te plaatsen, zijn perspectief te begrijpen en betrokkenheid te tonen, laat je zien dat je er voor hem bent. Daarnaast is geduld heel belangrijk. Voordat een lead klant wordt, zijn er meerdere contactmomenten nodig. Probeer niet te snel te verkopen, maar in eerste instantie juist alleen maar te focussen op het versterken van de zakelijke relatie.

Waarom is het zo belangrijk om je te verdiepen in de behoeften van de klant? Het antwoord is simpel: omdat elke klant uniek is. Iedere klant heeft zijn eigen specifieke uitdagingen, doelstellingen en prioriteiten. Door aan te voelen wat iemand nodig heeft in welke fase van het aankoopproces, kun je de potentiële klant aan de hand meenemen door het aankoopproces. Als het moment gekomen is om dieper op de inhoud in te gaan, dan mag het salesteam de verkoop afronden.

De Leadopvolgers kwalificeren iedere lead en plannen alleen de meest interessante leads in voor een fysiek verkoopgesprek met een accountmanager. Hierdoor dragen we bij aan een effectief salesproces en sturen we op meer omzet. Alle tijd die wij erin steken, verdien je dus op een andere manier weer terug.

Over de schrijver