3 Redenen om koude acquisitie uit te besteden 
31 januari 2023 
in Blogs

3 Redenen om koude acquisitie uit te besteden

Koude acquisitie is een van de minst leuke werkzaamheden binnen het sales vak. Waarom zou je dit niet uitbesteden? Koude acquisitie kost veel tijd. Tijd die jij waarschijnlijk veel beter kan gebruiken dan met onbekende mensen aan de telefoon hangen. Waarom zou je doorgaan met werkzaamheden waarvan je zelf geen energie krijgt? Werkzaamheden die meer energie kosten dan dat het je oplevert kun je beter uitbesteden. Het is algemeen bekend dat koude acquisitie niet altijd op prijs wordt gesteld. Het is soms lastig te vertellen hoe je aan telefoonnummers komt of de persoon aan de andere kant van de lijn stribbelt heel erg tegen. Wanneer jijzelf gebeld wordt door een energiemaatschappij omdat zij een beter aanbod hebben dan je huidige energieleverancier, hoop je dat het gesprek zo snel mogelijk klaar is. Dat is in business-to-business niet anders. In dit artikel delen we 3 redenen waarom je koude acquisitie moet uitbesteden aan een acquisitiebureau dat fungeert als een extern salesteam.

1: Hogere professionaliteit door acquisitie uit te besteden

Niemand kent jouw product of dienst beter dan jouw eigen medewerkers. Dit is een sterkte van elk bedrijf. Iedereen weet wat jouw producten, diensten of processen inhouden en kan er zonder nadenken over vertellen. Hierin zit tevens een zwakte. Je bent te veel gefocust op je eigen omgeving. Een acquisitiebureau bedient verschillende branches en sectoren en heeft daardoor veel ervaring met de marketing en sales van vele bedrijven. Door je acquisitie uit te besteden aan De Leadopvolgers kun je jouw eigen professionaliteit naar een hoger niveau tillen. Door met ons een samenwerking aan te gaan profiteer jij van onze ruime ervaring en kennis die wij hebben in koude acquisitie. Wij fungeren als een extern salesteam voor jouw organisatie. Hierdoor krijg jij beter gekwalificeerde salesleads binnen.

Daarnaast zijn acquisitiebureaus hele dagen bezig met acquisitie voeren. We zijn dag in dag uit bezig met het vergroten van de omzet en het klantenbestand van onze opdrachtgevers.

2: Eenduidig werken in het CRM-systeem

Bij de Leadopvolgers werken we met een eenduidige werkwijze in het CRM-systeem. Om acquisitie op een correcte manier te weten uitvoeren, dient het CRM-systeem goed te zijn ingericht. We zien dat veel bedrijven het CRM-systeem wel gebruiken, maar elke afdeling op zijn eigen manier. Sales en marketing zijn niet goed op elkaar afgestemd. Door je acquisitie uit te besteden aan een extern salesteam is dit verleden tijd. Bij De Leadopvolgers werken wij CRM-systeem onafhankelijk, wij zijn dus van alle markten thuis. Zelfs voor de kleine ondernemer waarvoor CRM-software nog een brug te ver is en liever met een online spreadsheet werkt. Elke medewerker kan vanaf nu zien welke bedrijven zijn gekwalificeerd als lead, warme lead of prospect. Hierin wordt gelijk door ons team verwerkt welke potentiële klant wacht op bijvoorbeeld een offerte of een video-afspraak. Vanaf dat moment leggen wij het balletje weer bij jouw accountmanagers.

Doordat we zoveel kennis hebben van verschillende systemen en we in de systemen van onze klanten werken, richten wij het CRM-systeem optimaal in. We zorgen ervoor dat iedere salesmedewerker het op dezelfde en eenduidige manier gaat werken. Zo ontstaat er geen verwarring.

3: Energieke medewerkers en meer omzet

Salesprofessionals en accountmanagers zijn het best in hun werk wanneer ze bij de (potentiële) klant aan tafel zitten. Met de kennis de zij hebben over de markt en over jouw producten of diensten kunnen zij (potentiële) klanten optimaal bedienen. Hieruit halen zij hun meeste rendement. Wanneer salesprofessionals en accountmanagers niet bij (potentiële) klanten aan tafel zitten en dus niet met ze in gesprek zijn, ze niet optimaal hun werk uitvoeren en dus minder rendement maken. Bij De Leadopvolgers zorgen we ervoor dat de agenda's van jouw accountmanagers en salesmedewerkers zo snel en goed mogelijk gevuld wordt.

Wanneer je dus je acquisitie aan ons uitbesteed, zorgen wij ervoor dat jouw salesmedewerkers en accountmanagers vaker bij de klant aan tafel zitten. Dit is een win-win situatie. Jouw medewerkers zitten beter in hun vel en doen waar ze goed in zijn terwijl tegelijkertijd jouw omzet en naamsbekendheid groeit.

Koude acquisitie uitbesteden aan De Leadopvolgers

Het is altijd lastig om werkzaamheden toe te vertrouwen aan een ander. Bij De Leadopvolgers begrijpen we dat heel goed. Vul hieronder ons contactformulier in en we zullen je zo snel mogelijk te woord staan. Ben je nieuwsgierig naar onze werkwijze en wat we nog meer voor jou en jouw salesmedewerkers kunnen betekenen? Download dan onze whitepaper ‘succesvol stappenplan voor acquisitie en leadopvolging’. Hierin lichten wij de stappen toe die onze werkwijze uniek maken.

Over de schrijver