Waarom acquisitie en leadopvolging uitbesteden een slimme zet kan zijn voor jouw bedijf
Waarom acquisitie en leadopvolging uitbesteden een slimme zet kan zijn voor jouw bedrijf
Merk je binnen jouw bedrijf dat leads onopgevolgd blijven? Dat de accountmanagers geen tijd hebben of nemen om potentiële, nieuwe klanten te bellen? Dan moet je je afvragen of je acquisitie zelf wilt blijven doen of beter kunt uitbesteden. Ik neem je graag mee in de wereld van acquireren zodat jij beter kunt bepalen welke keuze je maakt.
Allereerst is het belangrijk dat je je bewust bent van het feit dat acquisitie een continu proces is dat tijd, discipline en expertise vereist. Je doet het er dus niet even bij. Wil je doorlopend nieuwe klanten werven, dan zul je zowel koude acquisitie als leadopvolging op je agenda moeten zetten. Natuurlijk kan een accountmanager dat doen. Maar kan diegene zijn/haar tijd niet beter besteden aan de (fysieke) salesafspraken waar je dieper op je product of dienstverlening ingaat?
Wil je potentiële leads enthousiasmeren? Dan vereist dat niet alleen bepaalde vaardigheden, maar ook de juiste energie en vastberadenheid. Wat doen jouw accountmanagers als ze na vijf telefoontjes weer een ‘nee’ te horen krijgen? Hebben ze dan nog zin om de volgende lead te bellen? En wat denk je dat dat doet met hun houding en gedrag aan de telefoon? Besef je goed dat acquisitie écht een vak apart is en niet iedere accountmanager hier blij van wordt.
Acquisitie uitbesteden kost je geld. Maar ben je je ook bewust van wat het je oplevert? Wanneer je acquisitie en leadopvolging uitbesteedt, weet je zeker dat jouw bedrijf structureel in contact staat met potentiële klanten. En dat jouw accountmanagers effectief kunnen werken omdat hun salesafspraken al ‘opgewarmd’ zijn. Hoe belangrijk is het voor jouw bedrijf dat iedereen lekker in zijn vel zit op het werk? Heeft dat invloed op je omzet volgens jou?
Door acquisitie uit te besteden, investeer je in een specialistisch team dat zich volledig richt op het binnenhalen van nieuwe klanten en het opvolgen van leads. Dit betekent dat jouw interne team zich kan concentreren op hun kernactiviteiten en op het sluiten van deals met goed voorbereide klanten. Zo zorg je voor een optimale benutting van de talenten binnen je bedrijf en vergroot je de kans op succesvolle verkooptrajecten.
Bovendien is de kans groot dat uitbestede specialisten gebruikmaken van de nieuwste technieken en tools om de efficiëntie en effectiviteit van het acquisitieproces te maximaliseren.
Kortom, door acquisitie en leadopvolging uit te besteden, investeer je niet alleen in meer potentiële klanten, maar ook in de tevredenheid en productiviteit van je eigen team. Een slimme zet die op de lange termijn kan leiden tot een hogere omzet en een betere werksfeer. Durf jij deze stap te nemen?