Het geeft veel voldoening wanneer je een nieuwe klant voor je wint. Maar de weg om dit te bereiken is niet altijd makkelijk. Ik zoom graag met je in op de valkuilen bij telefonische acquisitie.
1. Praat niet te veel
Wanneer je zelf veel praat, ben je aan het einde van het gesprek bijna niets te weten gekomen over de potentiële klant. Dat is zonde. Want deze informatie is erg belangrijk om hem/haar de juiste oplossing te kunnen aandragen. Luisteren is de basis voor succesvolle acquisitie. Blijf nieuwsgierig en stel open vragen.
2. Wil niet te veel
Ben je enthousiast? Dan wil je nog wel eens te snel gaan. Maar misschien is jouw potentiële klant nog niet zo ver. Leadopvolging kost tijd en aandacht. Je moet elkaar leren kennen en werken aan een klik. Wanneer die er is, draag dan pas concrete oplossingen aan. Ga je te snel, dan kun je de plank misslaan en raak je de potentiële klant kwijt.
3. Telefonische acquisitie: wacht niet af
Neem bij telefonische acquisitie nooit een afwachtende houding aan. Jouw potentiële klant heeft ook andere prioriteiten, dus blijf zelf in de lead. Spreek af dat jij contact opneemt bij iedere vervolgstap. Zo wek je vertrouwen en neem je hem/haar aan de hand. Door proactief te zijn, kun je gericht stappen maken.
Nieuwsgierig?
Boek een gratis adviesgesprek of bel mij gelijk voor meer informatie: 053-3030170